Лабораторні роботи

Лабораторна робота №10
Тема: Сучасні технології навчання та науково-дослідної роботи на основі ІКТ


Scopus  — бібліографічна і реферативна база даних та інструмент для відстеження цитованості статей, опублікованих у наукових виданнях. База даних індексує наукові журнали, матеріали конференцій та серіальні книжкові видання.

Причини створення та особливості
База даних Scopus позиціонується видавничою корпорацією Elsevier як найбільша у світі універсальна реферативна база даних з можливостями відстеження наукової цитованості публікацій. Згідно з оголошеною стратегією, дана база даних має стати найбільш повним та вичерпним ресурсом для пошуку наукової літератури. Станом на середину 2009 р. SCOPUS включає 38 млн записів наукових публікацій, в тому числі, 19 млн записів ресурсів, опублікованих після 1996 р., зі списками пристатейної бібліографії.
Наукові ресурси, опубліковані після 1996 р., індексуються у базі даних Scopus разом зі списками пристатейної бібліографії. Цитованість у базі даних підраховується шляхом автоматизованого аналізу змісту цих списків. Таким чином, у Scopus підраховується кількість посилань на всі проіндексовані ресурси, але лише у ресурсах, опублікованих після 1996 р.

Відмінності від інших баз даних
На відміну від бази даних Web of Knowledge Інституту наукової інформації США у Scopus не використовується поняття імпакт-факторів, натомість дуже широко застосовується індекс Гірша.

Недолік - база даних є платною.


Лабораторна робота №9
Тема: Розробка та наповнення блогу проекту

Посилання на соціальні сервіси: 







Лабораторна робота №8
Тема: Технологія Блог-квест та методика її використання у науово-дослідній роботі

Блог-квест (інтеграція технології Блогу і Веб-квест) надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних пропозицій у проекті, що розглядається.
Обраний мною блог-квест - Подорож в Країну алгоритмів

В процесі виконання Веб-квестів формуються п‘ять основних компетенцій (за М.Ю. Кадемія): 1. Технічна компетенція, що формується під час роботи з науковими системами, зокрема роботою в чаті, E-mail, Mailing-Listen та ін., Веб 2.0 – блоги, картинна галерея також сприяють роботі з Веб- квестом. 
2. Культорологічна компетенція формується в процесі знайомства з визначними подіями, датами, культурами, міжкультурним характером, що відкривається в процесі спілкування і мандрівок у всесвітньому просторі (WWW). Розміщення напрацьованих матеріалів у WWW, культурного кодексу, презентацій з виконаними розробками також сприятиме формуванню культурологічної компетенції. 
3. Соціальна компетенція – формується в процесі спілкування E-mail, Newsgroups, або Mailing-Listen.
Такі соціальні сервіси, як Faсebоok, Chat сприятимуть виконанню Веб-квеста. 
4. Комунікативна компетенція формується в процесі здійснення асинхронного і синхронного спілкування в мережі. Зрозуміло, що не всі та не завжди мають змогу одночасно спілкуватися, працювати, тому використовується асинхронне спілкування - E-mail. У випадку, коли є можливість працювати одночасно в установлений час, використовується синхронна форма спілкування і робота в Chati (Chatroom). 
5. Рефлексивна компетенція – представлення ―Kosten-Nutzen- Analyse‖ власних Network-Aktivilat-betrachen та захист власної точки зору.

Мета обраного блог-квесту: "Подорожуючи Веб-квестом, Ви познайомитеся з поняттям алгоритму, його історією, географією відкриття, галузями використання, першими програмістами та мовами програмування.
Після проходження Веб-квесту Ви станете знавцями алгоритмів і зможете використати набуті знання, складаючи свої перші алгоритми".

Структура: вступ, завдання, ролі, джерела, критерії оцінювання, підсумок.

Використаня даного блог-квесту:
"Для подорожі по вебквесту вам необхідно вибрати в розділі меню Веб-квесту "Ролі" одну з ролей, від якої ви будете проходити Веб-квест, виконуючи завдання:
  • історик;
  • журналіст;
  • починаючий програміст;
  • досвідчений програміст.

Обравши роль, вивчіть завдання, яке вам належить виконати.
В процесі виконання завдань ви можете користуватися Інтернет-ресурсами з розділу меню "Джерела".
Підсумком вашої роботи, залежно від обраної ролі, буде звіт у вигляді презентації або текстового документа".

На мою думку, у даному блог-квесті немає недоліків. Структура, завдання та зміст чітко продумані, тому блог-квест можна використовувати на уроках інформатики під час вивчення алгоритмів.



Лабораторна робота №7 
Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій діяльності

Завдання 1.
Мій обраний квест - Екскурсія Віднем

Взагалі, веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі. 
Веб-квест - це технологія, орієнтована на учнів, занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення.
Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п*яти чоловік), розвиває конкурентність і лідерські якості.
Така діяльність перетворює учнів на активних суб*єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію. Ця методика є сучасною та перспективною, має ряд переваг, заслуговує на широке впровадження в навчально-виховний процес.
 
Завдання 2.
Мета даного веб-квесту: "Даний веб-квест містить короткі відомості про Відень і його історичні визначні місця. Виконавши його, студенти отримають цікаву інформацію про дане місто і визначать для себе особливий туристичний маршрут Віднем".
Структура чітко продумана: крім основних елементів (вступу, центр. завдання, списку інформаційниї ресурсів, опису етапів роботи та заключення), даний веб-квест включає ще анотацію, де пояснюється його мета; розподіл на ролі (історики, географи, мистецтвознавці, любителі природи, екологи), критерії оцінювання та інформацію про автора.
Зміст - гарне наповнення та інтерфейс. 

Завдання 3. 
Виконання веб-квесту:
Завдання: створити новий туристичний маршрут Віднем.  
Процес:
1. Для початку необхідно вибрати місця, в яких ви хотіли б побувати.
2.  Обрати роль, у якій ви проходитимете веб-квест, об*єднатися в групи та здійснити реєстрацію.
3. Чітко знати поставлені завдання і свої обов*язки в групі.
4. Ознайомитися з критеріями оцінювання.
5. Після виконання завдання потрібно скласти презентацію
Недоліки:
 - На мою думку, спочатку було б доречним розділити ролі, а потім шукати місця, в яких би хотіли побувати;
 - Граматичні помилки. 


Лабораторна робота №6
Тема: Використання сервісів Веб 2.0, Веб 3.0 у навчання і наукових дослідженнях



Приклади сервісів Веб 2.0 (за матеріалами Вікіпедії):

Комунікація

Спільні проекти

Розваги

Мультимедіа

Огляди та відгуки




Лабораторна робота №5
Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів

Документ з Гугл-диску - Естетика сюреалізму

Результати анкетування 


Немає коментарів:

Дописати коментар